fbpx
Selecteer een pagina
Méér ideale klanten in je zaak?

Laat je omzet groeien met krachtige marketing!

Met het programma RETAIL power leer ik je hoe je jouw zaak onderscheidt van je concurrenten. Hoe je een connectie maakt met je doelgroep en je gunfactor verhoogt. Zodat je meer ideale klanten aantrekt en beter gaat draaien.

Als zelfstandige retailer sta je tegenwoordig voor heel wat uitdagingen. Je moet steeds creatiever uit de hoek komen om klanten naar je winkel te trekken, consumenten shoppen vaker online, zijn minder trouw en worden prijsgevoeliger.

De hele retailmarkt staat onder druk. Dus ook de fabrikanten waar jij inkoopt gaan op zoek naar extra omzet. Ze openen zelf een webshop, eigen winkels of gaan in zee met grote online spelers. Stiekem verlangen we allemaal terug naar de tijd dat het zoveel gemakkelijker ging.

  • Toen het normaal was om jaarlijks een gezonde groei te realiseren.
  • Toen je doorverkoop voor solden op 80% zat
  • Toen je gemakkelijk klanten naar je winkel kon trekken.
  • Toen je je niet moest afvragen of je een webshop moest openen
  • En toen je nog geen marketeer moest zijn om een winkel te runnen

 

Als je winkel niet draait zoals het zou moeten dan brengt dit heel wat stress mee. Onbewust neem je dit ook mee naar huis, naar je gezin. Na een tegenvallende week is het gewoon moeilijker om te ontspannen en te genieten. Je piekert je suf en zoekt allerlei verklaringen en oplossingen.

Maar dat is niet waarom jij die eigen zaak bent gestart. Jij wilt mensen echt helpen, ze met een lach op het gezicht naar huis laten gaan. Elke maand toffe, trouwe klanten verwelkomen en hen de mooiste collecties laten zien. Daar krijg jij energie van, daar doe je het allemaal voor.

Nu kun je twee dingen doen: negatief worden en blijven klagen over het weer, de webshops, de fabrikanten, het consumentengedrag etc . Maar dit zijn allemaal externe factoren waar jij als zelfstandig retailer géén invloed op hebt. Je kunt ze niet veranderen dus het heeft totaal geen zin om hier energie in te steken. Je wordt hier alleen maar ongelukkig van.

Kies liever voor de tweede optie en steek je tijd en energie in zaken waar je wél invloed op hebt. Maak je eigen zaak sterker met krachtige, persoonlijke marketing. Maak je bedrijf ‘future-proof’ zodat je veel minder last hebt van deze externe factoren. Want als je dit goed aanpakt dan is er een mooie toekomst weggelegd voor je zaak. 

Want hoe zou het zijn als je elke dag weer met plezier naar je zaak gaat? Als je 100% zeker bent dat je aanpak klopt zodat je hierover niet meer hoeft te piekeren.  Als je exact weet waar je aandacht aan moet besteden om meer klanten naar je zaak te trekken en beter te gaan draaien. En welke investeringen je beter achterwege laat.

Marketing adviseur & retailer

Ik werk al ruim 15 jaar als zelfstandig marketing adviseur voor KMO’s. Daarnaast doe ik regelmatig freelance marketingprojecten bij multinationals.

Omdat ik naast adviseren ook zelf wilde ondernemen ben ik in 2010 een modewebshop gestart die al snel een goede omzet draaide in de Benelux. In 2012 volgde een winkel. Met de komst van de Zalando’s kon ik me online niet meer genoeg onderscheiden.

Als je markt zo verandert dan moet je je strategie aanpassen. Sindsdien ligt de focus op mijn winkels. Ik heb me 100% in retailmarketing gespecialiseerd en heb er mijn persoonlijke missie van gemaakt om andere retailers te helpen met krachtige marketing.

We kunnen in een hoekje gaan zitten klagen dat het vroeger veel beter was of we kunnen onze eigen zaak sterker maken met krachtige marketing. Want daar hebben we wel invloed op! Zodat jouw zaak een gezonde fundering voor de toekomst heeft. 

 

Stel je eens voor …

 … dat je weer fijne omzetten draait met je winkel …

… dat je klanten in je zaak krijgt die bij je passen en waar je happy van wordt … 

 

Stel je eens voor …

… dat je exact weet welke marketing werkt voor jouw zaak …

… zodat je nooit meer investeringen doet die niets opleveren …

Stel je eens voor …

… dat je social media strategie ook werkelijk klanten oplevert …

… dat je weet hoe je dit zelf kunt aanpakken …

Dit klinkt misschien te mooi om waar te zijn maar weet dat de 6 pijlers uit RETAIL power dé basis zijn voor een succesvolle zaak. Mits ze goed op elkaar afgestemd zijn.

1. Positionering
2. Concept
3. Gunfactor
4. Social media
5. Online strategie
6. Offline strategie

Het programma RETAIL power leert je:

  • Hoe je jouw zaak positief onderscheidt van de massa en jouw eigenheid uitspeelt.
  • Hoe je een RETAILplan maakt waarmee je méér klanten aantrekt die bij jou passen.
  • Hoe je meer omzet gaan draaien dankzij persoonlijke marketing. 

Het RETAIL power model

Het RETAILpower model is gebaseerd op 3 belangrijke pijlers. De eerste pijler is het bepalen van je ideale klant.  Daarna gaan we klantenprofielen samenstellen om echt connectie te kunnen maken met jouw ideale klant.

In de tweede pijler gaan we jouw ideale concept uitwerken. We gaan aan de slag met jouw onderscheidend vermogen, met jouw X-factor. We maken hier een concept van waarmee je je veel beter onderscheidt van de rest. Tenslotte gaan we uitgebreid werken rond jouw gunfactor. Een essentieel onderdeel als we meer willen  verkopen.

Als deze basis goed zit leer ik je om jouw zaak positief onder de aandacht van jouw ideale klant te brengen. Hierna is jouw zaak klaar voor de toekomst.

RETAILpower bestaat uit 6 modules:

Positionering

Jouw missie, jouw passie
De ideale klant
Jouw X-factor
Oneliner

Aanbod

De juiste match
Storytelling
Het ideale aanbod
20/80 regel

Gunfactor

Jouw verhaal
No budget marketing
Help je klant
Waardeer je klant

Social media

De juiste content
Je fanclub
Facebookmarketing
Instagram

Online marketing

De ideale website
Webshop ja of nee?
Nieuwsbrieven met impact
Online adverteren

Offline marketing

Winkelbeleving
Events
Adverteren
Mailing, foldes, flyers

De inhoud van RETAILpower

We gaan gedurende 90 dagen samen aan de slag. Je bekijkt korte video’s van de lessen, vult het werkboek in en leert hoe je alles direct in de praktijk kunt brengen. Op deze manier boeken we sneller resultaat.

Tussendoor kun je mij vragen stellen via mail als je vastloopt. Tijdens het programma heb je recht op 3 privésessies via telefoon,  skype of bij mij op kantoor. Na 90 dagen heb je niet alleen een helder marketingplan voor de toekomst, ook de uitvoering is grotendeels klaar.   

Voor wie is RETAILpower interessant?

Ik heb RETAIL power gemaakt voor zelfstandige retailers die willen leren hoe ze meer klanten naar hun winkel trekken met persoonlijke marketing. Je besteedt je marketing niet uit aan mij. Ik leer je stap voor stap hoe je dit zelf doet. Dit is veel krachtiger dan wanneer je dit laat doen en het bespaart je heel wat kosten.

En voor wie niet?

Het is belangrijk dat je open staat voor verandering en dat je uit je comfortzone durft te stappen. Daarnaast moet je bereid zijn om zelf dingen te leren en in de praktijk te brengen. Ben je zelf al heel goed in marketing? Sta je al zeer ver met social media en draai je een prima omzet? Dan heb je dit programma niet nodig.    

Voel jij dat dit de juiste stap voor jou is?

  Wacht dan niet langer!

Meld je aan en we gaan in gesprek om te kijken of we een goede match zijn en RETAIL power

jouw zaak in 90 dagen een boost kan geven. 

Na het doorlopen van het programma heb jij:

 

Een marketingplan waarmee je zaak klaar is voor de toekomst

Een systeem waarmee je je gunfactor en je klantenbinding verhoogt

Een marketingaanpak waarmee je zelf concrete resultaten boekt zonder hoge investeringen

Contact::

KMOmarketingadvies
Ninoofsesteenweg 247
1700 Dilbeek
T: 0473 750058
ankie@kmomarketingadvies.be

Voordelen:

  • >20 jaar marketingervaring
  • Eigenaar van retailzaak
  • Focus op resultaat & rendement
  • Adviseur én ondernemer

Volg mij op: