Selecteer een pagina
Gefrustreerd omdat je marketing te weinig oplevert?

Met een plan op maat laat ik je bedrijf groeien

Ik leer je hoe je jouw KMO onderscheidt van andere aanbieders zodat je niet alleen meer kijkers trekt, maar vooral meer kopers. Je krijgt een helder plan met daarin de tools die belangrijk zijn en de manier waarop je deze inzet. Je bedrijf kan weer groeien en jij weet precies waar je wel en waar je niet in moet investeren.

Hoe doe je het nu?

In de praktijk schieten KMO’s meestal direct in de uitvoering als ze aan marketing denken:

  • Ze hebben een website nodig en gaan naar een webbouwer.
  • Ze laten een folder maken door een grafisch vormgever.
  • Een advertentieverkoper adviseert waarin ze het beste adverteren.
  • En de social media, acties en promoties doen ze tussendoor wanneer het uitkomt.

Helaas valt het resultaat vaak tegen, ondanks alle inspanningen die gedaan zijn. En ondanks alle goede bedoelingen van iedereen.

Niet zo gek. Want wat er ontbreekt, is de rode lijn, de strategie. Je kunt wel een prachtige website laten maken maar als jouw klant zich niet in de tekst herkent of als de website niet slim opgebouwd is dan klikt je potentiële klant weer evensnel weg. En daar sta je dan met je mooie website die geen resultaat oplevert.

Of je hebt een webshop aan je winkel laten koppelen en moet achteraf concluderen dat je uiteindelijke rendement alleen maar slechter is geworden  terwijl je gerekend had op extra omzet. Of je adverteert in allerlei bladen maar krijgt er geen extra klanten door.

Is het bovenstaande herkenbaar? Dan kan het best pijnlijk zijn als je beseft dat het ook anders had gekund. Hoe zou het zijn geweest als we eerst de strategie hadden uitgezet? Wat is het doel van die website, advertentie of mailing? Welke troeven spelen we uit? Hoe zorgen we dat de klant hebberig wordt van jouw aanbod? En heeft die webshop nog wel zin of richten we ons beter op meer klanten in je zaak krijgen?

Een groeiplan zorgt ervoor dat:

  • je strategie om de komende jaren te kunnen groeien glashelder is.
  • je exact weet welke marketingtools echt interessant zijn en welke je beter achterwege laat.
  • je precies weet hoe jouw digitale marketingaanpak eruit moet zien.
  • je ook een duidelijk actieplan hebt hoe je je marketing in de praktijk moet invullen.

Zo pakken we het aan:

Analyse
Ik ben een kritische sparring partner die jouw bedrijf grondig analyseert en de pijnpunten naar boven brengt. Ik neem voldoende tijd voor deze belangrijke fase.

Troeven
Wat zijn jullie sterktes? Hoe onderscheidt je je van de concurrent? Deze vragen zijn voor elk bedrijf van levensbelang. Hier ga ik dan ook diep op in.

Doelgroep
Trek je voldoende interessante klanten aan? Maak je een duidelijke keuze of richt je je op iedereen? Wat vindt jouw klant belangrijk? Speel je hier voldoende op in?

Strategie
Samen zetten we een complete strategie en aanpak uit. Deze werk ik uit in een overzichtelijke marketingplan. Hiermee kun je ook in de toekomst  succesvol doorgroeien.

Actieplan
Bij het groeiplan werk ik ook een compleet actieplan uit.  Hierin geef ik aan welke marketingtools belangrijk zijn én hoe we deze inzetten voor een optimaal resultaat.

Opvolging
Een helder groeiplan is leuk maar het moet natuurlijk wel in de praktijk gebracht worden. Met 2 opvolgsessies houd ik je scherp en zorg ik dat alles uitgevoerd wordt.

Voor wie werk ik?

Ik werk voor bedrijven in allerlei sectoren (fashion, food, IT, B-to-B, …) die van alles doen op marketingvlak maar niet happy zijn met het eindresultaat. Daarnaast heb ik ook klanten die nauwelijks aan marketing doen omdat ze niet weten waar te beginnen. Tenslotte help ik starters die geen tijd en budget willen verliezen door eerst alles zelf uit te testen.

Misschien denk je dat ik als adviseur specifieke ervaring van jouw sector moet heben om goed te kunnen adviseren. Dat hoeft juist niet, als buitenstaander kan ik jouw bedrijf objectief analyseren. En de specifieke informatie die ik nodig heb vraag ik wel aan jou, je medewerkers of je klanten. Als zaakvoerder zit jij er juist te diep in om zelf de grote lijnen te kunnen zien.

Voor wie ben ik niet interessant?
Als je al meer klanten hebt dan je aankunt en niet van plan bent om uit te breiden. Ook moet je er als zaakvoerder voor open staan dat ik kritisch meedenk over je totale strategie én uitvoering. Ik ben een sparring partner die je scherp houdt. Als je hier moeite mee hebt dan matchen wij niet.

 

Wat kun je verwachten?

Als je met mij in zee gaat dan pakken we het als volgt aan:

  • Ik kom eerst bij jou op de zaak voor een uitgebreid analysegesprek. Ik heb hiervoor 3 à 4 uur van je tijd nodig.
  • Ik maak een helder marketingplan waarbij ik je strategie in enkele pagina’s uitwerk.
  • In het actieplan geef ik aan op welke marketingtools je moet focussen om een optimaal rendement te halen. Deze tools (website, social media, mailing, klantenaanpak etc.) werk ik in detail uit.
  • Ik kom dit plan uitgebreid toelichten bij jou op kantoor.
  • Met dit plan kun je perfect je uitvoerende partners (webbouwer, vormgever, …) briefen en alles op de rit zetten.

Sommige klanten vragen me ook om de uitvoering van het marketingplan te coördineren. Dit is altijd mogelijk in overleg. r

Wat levert het op?

Een compleet uitgewerkt Groeiplan geeft duidelijkheid én gemoedsrust. Je weet welke richting je bedrijf de komende jaren uitgaat. Als zaakvoerder moet je veel beslissingen alleen nemen. Ook als het gaat om de toekomst van je bedrijf.

Zelf zit je vaak veel te diep in je bedrijf om de grote lijnen te zien. Ik ben een objectieve sparring partner die je helpt om de juiste richting te kiezen. En ja dat betekent dat ik kritische vragen stel omdat ik het beste met jouw bedrijf voor heb.

Ik ben zelf ondernemer dus ik weet dat mijn kostenplaatje terugverdiend moet worden. Omdat ik zeker ben dat jij meer resultaat uit je marketing gaat halen geef ik al mijn klanten een garantie. Heb je mijn advies in de praktijk gezet en zie je na 6 maanden geen verbetering? Dan help ik je gratis verder totdat je resultaat boekt.

 

Wat kost het?

Het uitwerken van een Groeiplan met compleet actieplan kost €1.950. Je betaalt 50% vooraf en 50% bij oplevering. Het hele traject neemt 4 weken in beslag.  

Omdat ik mijn marketingadvies heel betaalbaar houd, moet ik mijn tijd efficiënt indelen. Vrijblijvend kennis maken kan telefonisch of bij mij op kantoor.

Dit zeiden klanten die je voorgingen

Dankzij Ankie en haar intensive brainstorming is het nu veel makkelijker om een koers uit te zetten voor ons bedrijf. Wij zien nu duidelijk welke communicatie wij dienen in te zetten, wat ons doelpubliek is en hoe we het concreet aan moeten pakken.

Koenraed, ServCat

Ankie gaf verrijkende en waardevolle adviezen met haar marketingplan, een absolute meerwaarde. Ankie weet waarover ze spreekt, is op de hoogte van de meest recente marketing-technieken en hoe deze best gehanteerd worden. Ze durft kritische vragen te stellen en daagt je uit. 

Aurélie, Fotograaf

Ankie dwingt je om je bedrijf op een hele andere manier te bekijken en klaar te maken voor de toekomst. Het was een verademing om een sparring partner te hebben die je juiste strategie mee uittekent én die meedenkt over de uitvoering. 

Marc, Argo Reclame

Mail of bel gerust voor overleg.

Dan kunnen we kijken of het klikt en dan  weet je meteen wanneer ik tijd heb om jouw Groeiplan in te plannen.  Ik werk aan maximaal 2 klanten tegelijk zodat ik me goed kan focussen. Mijn agenda zit dus meestal redelijk snel vol.

Besef je dat je huidige marketing kritisch bekeken moet worden maar vind je een compleet Groeiplan net iets te intensief?  Dan kunnen we ook een Adviessessie inplannen.  Je leest hier alles over in het hoofdstuk Adviessessie.

!

Neem contact met mij op:

Contact::

KMOmarketingadvies
Ninoofsesteenweg 247
1700 Dilbeek
T: 0473 750058
ankie@kmomarketingadvies.be

Voordelen:

  • >20 jaar marketingervaring
  • Sterk in strategie én uitvoering
  • Focus op resultaat & rendement
  • Adviseur én ondernemer

Volg mij op: